salam ramadhan



bismillahirrahirrahmanirrahim,

apa khabar iman kita hari ini?
bagaimana puasa kita hari ini?
ramadhan kali ini dah banyak kali..ada ke perubahan dalam diri kita?

kalau ada Alhamdulillah,kalau tiada?
mari kita cuba lagi.. nah,ramadhan kali ini cuba set diri kita semua..
banyakkan amalan sunat..tadarus
,tilawah,tadabbur,qiamullail..semoga amalan sunat ini bukan hanya dilakukan dalam bulan ramadhan,malah dilakukan jua dalam bulan lain2..kadang2 masyarakat kita hari ini,mereka hanya berlumba-lumba melakukan amalan sunat dalam bulan ramadhan,tetapi bila ramadhan pergi?mereka meninggalkan amalan itu begitu sahaja..moga kita semua bukan drp golongan tersebut.

sempena bulan yang mulia ini,kita boleh melatih diri kita mengawal nafsu.. walaupun syaitan2 dibelenggu,tetapi nafsu tetap ada.kawallah nafsu amarah dan nafsu makan ketika berbuka.sekiranya kita dapat menahan nafsu amarah kita itu merupakan satu kejayaan,kerana bukan mudah untuk berperang dengan nafsu ni..jadi,berdoalah agar kita dapat menahan nafsu amarah itu setiap masa dalam hidup kita..

TRIAL 8/8/11

bila sebut je puasa,mesti ingat trial ~ jadi,buat sahabat2 1994 semua! jangan lupa study,fokus terhadap apa yang dipelajari..baru2 ni sekolah ada menyerahkan button batch kepada calon2 spm..terdapat 3 golongan iaitu golongan elit,cemerlang,harapan..jadi,tahniah semua ya! jadi,kita semua perlu berusaha untuk mendapat hasil yang lumayan~jangan lupa,doa sebanyak2nya dalam bulan yang penuh keberkatan ini.moga Allah memakbulkan do'a kita semua,jangan lupa berdo'a untuk kejayaan sahabat2 kita ya!moga kita sama-sama memperoleh keputusan 11A+,ameen!

kata akhir : selamat berterawih!jangan lupa doakan kejayaan & kebahagiaan kita semua di dunia dan akhirat,selitkan doa dalam setiap sujud terawih ;)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Copyright © 20009-2012 Seventh Generation: salam ramadhan
Design by aisyah ameelah ghariib