22/12/2011


Assalamualaikum ...

  • Alhamdulillah, hari ni (22/12/2011) ada beberapa orang sahabat Gen 7 yang sama-sama turun padang untuk membantu mana yang patut. Yelah, sementara tiada kerja nak dibuat sama-sama membanting tulang tolong muallim wa muallimah. Antaranya kemas meja, angkat meja guru wat masuk dalam kelas sebabnya tahun depan semua guru kelas akan duduk dalam kelas masing2 jadi, tiadalah bilik guru lagi. Cuma bilik guru tu, akan di gunakan sbg. bilik rehat guru & dibaikpulih. Gembira dapat berjumpa semula dengan muallim dan muallimah, dapat berbualbual, tolong2.. barangbarang baninade jg. kami x usik sbb rasa banin nak kemas semula kot ..

  • Antaranya muallimah Zuliana, Ain, Hayati, Syuhada, Rosmawati, Munirah dan Muallim Qassim, Nadhir, Khairuddin, Azman.. Ingatkan lepas SPM senyap terus je, tak gi dah sekolah tapi Alhamdulillah atas bantuan mlmh syu minta bantuan kami, akhirnya dpt kembali berbakti di sekolahku. Seronok dpt jumpa dgn guru2 dan jumpa dgn alumni iaitu Shaidatul Lyana. Katanya,"Ana dah tua, korang pulak datang lawat lawat sekolah, ana sampingan2 je.." Sungguh mulia hatinya masih tidak lupa dengan sekolah yang menjadi madrasah tarbiyyah..

  • Jadi, mana2 ahli batch 7 yang tiada kerja jenguklah sekolah kita. Ramai guru yang ingin menggunakan tenaga kita, jadi anda DIJEMPUT ke sekolah secara hormatnya. Pesanan :-

  1. Sir Azman :
- "ha...molek molek, hari Isnin ni hari pendaftaran mari dehh blako pakat-pakat tolong hok patut.. tolong jua-jua baju.. royak hok laen gok.."

2. Muallimah Yong :
- Hari isnin you all datang lagi tak?
Kami : datang, datang InsyaAllah..
- ok, bagus bagus.

3. Mlmh Zuliana :
- Eh, mari la lagi... tolong kemaskemas buku kat library. asing dohkan Library sekolah rendah ngan menengah. Jadi Sek. Men di Library & Sek. Rend. di bilik sains Sosial. Sir malik kabo mcm playground dah library.. bukan salah ibu mengandung ya!

4. Muallimah Syuhada :
- tolong pesan budak budak form 5 tahun 2012 datang skolah hari isnin ni, banat la.. kalau banin nak tolong sangat dialu-alukan.. muallimah suruh jumpa muallimah untuk kerja selanjutnya.. Rodger! dengar tu budakbudak form 5 2012~

5. Muallim Nadhir :
- suruh kawan antum hantar semula borang markah Koku. WAJIB! Untuk rekod sekolah & buat sijil sebelum 30 Disember..muallim kata, klu nak jumpa ana, ana ade je kat skolah sepanjang tarikh ni..

  • Rasa bersyukur dapat tolong muallim dan muallimah, masa nilah nak balas jasa jasa mereka! yang banyak berkorban untuk kita semua! tengok pada pesanan2 mereka,mereka sangat sayangkan kita! Tak kisahlah walau mereka 'bekeng' sangat pun.. sebenanrya mereka terlalu baik untuk kita semua! boleh jadi kawan baik boleh jadi kakak boleh jadi abang boleh jadi ayah boleh jadi mak boleh jadi mummy.. Selitkan niat ikhlas pasti antum akan terus BAHAGIA melakukan sesuatu!
PMR 2011 !!!!
  • oh ya! sempat juga jenguk jenguk result adikadik PMR kite.. setakat yang tahu :














*katanya ustaz khai:subjek ape klu tak tengok dah tau gred?hmm,BAHASA ARAB!..aishh, tak boleh jadi ni,majulah untuk BAHASA ARAB !

9A :
- Umar
-nuruddin
-sarah nursyafiqah
-mutmainnah

8A :
-Mu'az
-Hafidzah [ happy maknyee]
-Iqram
-Iqbal

7A :
-Radin
-haris hussin

6A :
-Azmi
-Farhah [ kakak ana target 4A je,pas2 klu dpt die bg hadiah ... dah lebih kak!]

4A :
-maisarah

3A :
-Deen



*lagi tak ingat..

jadi, sedikit tazkirah buat adikadik junior kami~

" kejayaan seseorang itu bermula selepas anda jatuh "
- walau antum dapat biase biase je tak sehebat orang lain.. tak pe, antum sepatutnya bersyukur sebab antum

boleh terus dekat dengan Allah ..
boleh terus mohon dengan Allah
boleh terus rapat dengan Allah
boleh terus husnu zon dengan Allah
boleh usaha lagi bersungguh
*sampai satu saat, antum akan rasa satu nikmat yang
pemberian Allah adalah yang terbaik
penenang Allah adalah yang terhebat!
tapi, yang dpt yang best2 pun same jgk..

tak payah nak malu-malu dgn result tu, Allah bukan tengok HASIL tapi tengok USAHA! pegang kata-kata tu adikadikku! MABROOK untuk semua,yang dapat 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 A .... apapun antum dah buat yang TERBAEK! nantikan kejayaan seterusnya untuk antum fi ddunya wal akhirah! ingat, kejayaan sebenar kita adalah di akhirat sana, sangat besar!!!!!!!!!

  • lepas ni SPM plak, hah DEBAR! mulamula malas tnye result PMR, nanti org tnye yang kite plak tapi katanya sahabatku "ala,bukannye papepun dah usaha kan.. lagipon mesti org dah lupe, 3 bulan dah kan.. hik hik.. suke dengar sahabat2 kata "do'a untuk ana skali, sebut nama ana, sebut nama ana, sebut nama ana~biar kita berjaya bersama!!! sebab kalau kita berdo'a untuk orang, malaikat akan mendo'akan untuk kita! terus bergantung berharap pada Allah, InsyaAllah TERBAEK!!!



ok, setakat ini sahaja laporan, pesanan untuk warga dunia ICT sekalian..

diri berbicara,bukan bermakna diri hebat
diri berpena,bukan bermakna diri sempurna
namun diri berkata,kerana diri ini ingin kita semua
berjaya menuju matlamat yang sebenar iaitu AKHIRAT sana!
mana-mana yang salah tegur ya!
wassalam ...

-BATCH 7 ALAMIN KEMAMAN -

26 Muharram 1433 H

7 comments:

  1. Rindu bangat kat warga2 al-amin.., nak pergi sangat untuk menolong.., tp asif jiddan.., tanggungjwb lain menanti~ InsyaAllah, ana pegi next week

    ReplyDelete
  2. oke,
    tapetape yg penting SEMANGAT tu kak!

    ReplyDelete
  3. eshhh...xbleh blah sngguh ayat "ana dah tua..." uiks.malu ceq.(mcamla ana ni tua sngat.beza setahun je kott...hehe ^________________^)
    anyway....all the bez buat 'adek2' SPM 2011.ntum da buat yg terbaik,troskan berdoa.jngan rilexxxx sngat cuti2 nih.agak2 kalo bosan tu,pi la lwat skola.jenguk2,tlong2 mana yg patut.okay?? hehe (sedang snyum dngan sangat lebar!) btw,doakan ana jga ye.jumpa di UIA!!! [eh! kalaula ntum ade niat nk ke sana.anyway,ana n kak baidah waiting 4 u guys n girls der~] salam ukhuwah mahabbah abadan abada!!~

    ReplyDelete
  4. hehe .
    kak shai,tua la sangt setaon~hihi,jazakillah kak nasihat tuu..InsyaAllah ade la tu yg jengukjenguk skolah~tabik dgn anti,yg x pernah boring dgn skolah!harap kami jadi mcm nti:D

    doakan buat kami jg kak!

    ReplyDelete
  5. bgus2... bgus sgt.

    ReplyDelete
  6. mlm/mlmh mengharapkan kita.. syg benar ngan kita, kn!. Adek2, antum dah cba terbaik, igt tuh!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 20009-2012 Seventh Generation: 22/12/2011
Design by aisyah ameelah ghariib