Muat-muat je..


Pihak atasan sekolah kami telah memberikan kata putus, form 4, satu kelas je hah...huhuhu... tapi...kelas kami akan dipasang air-cond..kenyit Pandai-pandailah antum@antunna bayang sendiri macam mana satu kelas, 41 orang pelajar.. Dengan penuh sesaknya merajuk..dengan kebisingan yang berganda dari dulu bisingbanyakckp...h0h0h0..sengihnampakgigi terutamanya bila ada benda yang tidak difahami. Kelas kami akan menjadi bising. Masing-masing saling mengajar kawan yang masih tidak memahami tentang pelajaran tersebut. Tapi, tak mengapa, ukhuwwah kami akan menjadi semakin rapat..1Ke bukit sama didaki, ke laut sama direnangi.peace Lama-lama, kami akan biasa juga dengan suasana sebegini..
@upin02

Ada 2 orang pelajar baru dalam kelas 4 Nasaie. Sorang banat, sorang banin. Banat, Sara Natasya dari Shah Alam. Katanya, kami ini 2bagai kunyit dengan kapur.. Apa tu?soal Carilah sendiri.. Sorang lagi pelajar baru, Hanifuddin (taklah baru sgt bg kami yg sdh lama d al-amin), dia sekolah sini dari darjah 1 sampai darjah 6. Form 1 hingga form 3 je dia tak de.. Tahun ni, balik sini semula. Alhamdulillah, ada beberapa orang yang memang setia dengan al-amin kemaman dari darjah 1; Abd Muqsit, Haiqal, Irfan, Mujahid, Syafiq, W.A.Firdaus (kalu x salah), Auni, Dayana, Fatini, Izyan, Mardhiyyah, Marsha, Syaza... Jadi, kami sudah mengenali pelbagai jenis orang yang keluar masuk al-amin kemaman...dan masih ana ingat lagi kisah masing-masing di alam kanak-kanak...angkatkening
@ipin02
Jadi, harapan ana, biarlah kita semua mulakan proses pembelajaran dan pendidikan kita dengan semangat yang baru. Biarlah berapa pun yang kita dapat masa PMR dulu. Kita sama-sama buka lembaran baru. Masing-masing, ada matlamat sendiri kan? Jadi, sama-samalah kita berusaha untuk merealisasikannya...sehingga mencapai maksud yang diingini..jangan 3air besar sampan tak hanyut..

*Mula berjinak-jinak dengan penggunaan peribahasa (walaupun struktur ayat tak brapa betul).jelir
1Hubungan yang sangat karib, tidak dapat diceraikan
2Mudah dan cepat mesra
3Maksud tak tercapai

4 comments:

  1. Alhamdulillah, permulaan yang baik, Insya-Allah, kita usahakan agar terus kepada pengakhiran yang baik. Ana yakin Form 4 tahun ni jauh lebih matang dan 'alim' daripada Form 3 tahun lepas :D . Insya-Allah jadikan tahun ini luar biasa dengan attitude antum yg luar daripada biasa. Apa!!!? AIR COND!!!? Jealous di hati, tapi itu menggambarkan besarnya harapan kepada antum (ye la, berganda bil letrik...).

    Muhammad In Black

    ReplyDelete
  2. Huh, jealous dgn kami? :P Kami lagilah jealous dgn nta. Pandai mcm2 benda. Mlmh kt skolah asyik2 sebut nama nta... InsyaAllah, kami akn buktikan kejayaan kami nnti.. Doakan kami ye! Anyway, ble nk start keje kt library skola??? Jadi x??

    ReplyDelete
  3. aircond..?tol kew da mbik kputusan..?rase cam xleh nak blaja jewp lam 1 kelas..da ah ramai..rimas ah..pasang aircond pown x gne rasenyew..bnyk masalah lak timbul nnti..arap2 mlmh mbik kputsan wat 2 kelas..

    "leyh eyh mlmh..?"

    ReplyDelete
  4. satu kelas ye??? xpe ah tuh!!!
    asalkan ukhuwwah kite semakin rapat..tp time blaja tuh silalah blaja sungguh2...(hope so)
    ana harap tahun nie menjadi tahun yg paling gemilang bgi batch 7 al-amin kmn....AaaaMeen!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Copyright © 20009-2012 Seventh Generation: Muat-muat je..
Design by aisyah ameelah ghariib